سرفصل سخنان دکتر صنعتی به شرح زیر است :

 

🔅مدیریت  ، جزء لاینفک زندگی

🔅ما همیشه در حال رقابتیم

🔅دو پارامتر مهم : جذابیت رقابتی و مزیت رقابتی

🔅تعریف و توضیح تفاوت های : نیاز (need) ، خواسته (want) و تقاضا (demand)

🔅بازاریابی زمانی آغاز شد که فردی تصمیم گرفت نیازش را از راه مبادله تامین کند.

🔅شرایط مبادله : دوطرفه باشد ، ارزش افزوده (added value) برای هر دو طرف داشته باشد ، هر دو طرف مختار به پذیرش یا رد باشند.

🔅هر جا *نیاز* وجود داشت و *نیازمندی* هم برابر دریافت نیاز بود و ما از طریق *داد و ستد* برای *رفع نیاز* اقدام کردیم، بازاریابی کرده ایم.

🔅شناخت نظام بازار و انجام مبادله ی مطلوب از طریق محصول (product) ، قیمت (price) ، توزیع (place) و تبلیغ (promotion)

🔅یکی از نقاط ضعف ما در صنعت داروسازی عدم وجود واحدی برای تحقیقات بازار است.

🔅بازاریابی صرفا یکی از ابعاد مارکتینگ است.

🔅مارکتینگ شامل حوزه های بازارگرایی، بازارشناسی، بازارداری و ....است.)

🔅بازاریابی از سه عبارت بازارسازی، بازار داری و بازارشناسی و اتصال نقاط مشترک این عبارات با هم تشکیل شده است.

🔅پایه ی هوش تجاری، شناخت بازار است.

🔅بازار شناسی شامل : شناخت بازار و شرکت خود ، تجزیه و تحلیل مشتری (positioning & targeting) ، شناخت شرایط و عوامل محیطی، شناخت گروه های همکار و شناخت رقیب ها

🔅الزام بازار امروز ما فروش و خدمات پس از آن است.