مهمترین نکات مطرح شده در جلسه ی روز سه شنبه مورخ ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۵، کمیته حقوق و قوانین ipss20 با موضوع بررسی نواقص موجود در قانون سال ۱۳۳۴ و بیان دغدغه ها و پیشنهادات دانشجویان و با حضور آقایان دکتر دیناروند (ریاست محترم سازمان غذا و دارو) ، دکترمسائلی (مسئول کمیته تدوین پیش نویس قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ ، دکترچراغعلی (مشاور رئیس سازمان غذا و دارو) و دکتر اسلامی تبار (مدیرکل بازرسی، پاسخ به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو)  :

۱- تغییر قانون سال ۱۳۳۴ دغدغه ی همه ی داروسازان بوده و میبایست خواسته های داروسازان تا حد ممکن در پیش نویس آن گنجانده شود و در این راستا تمام تلاش ما این‌‌ است که نظرات دانشجویان نیز در تصویب قانون، نقش اساسی ایفا کند.
۲- در قانون جدید تمامی مسئولیت‌های مرتبط با دارو، باید همانند سایر کشورهای خارجی برعهده تولیدکننده و واردکننده باشد تا دیگر تمام اشتباهات شرکت‌های خصوصی و دولتی به گردن دولت و سازمان غذا و دارو انداخته نشوند.
۳- قانون جدید با عنوان "قانون فرآورده های سلامت محور" پیش‌نویس شده و هم اینک در حال تکمیل شدن است.
۴-مطالعه ی قوانین دارو و تجهیزات پزشکی سایر کشورها و بررسی مزایا و معایب آن در تدوین قانون جدید و ایجاد گفتمان و مطالبه عمومی درباره آنها از طریق تشکیل کارگروه ها، دررفع مشکلات قانون قبلی و تدوین قوانین بهتر و جامع تر ضروریست.
۵- قانون سال1334 هیچگونه محدودیتی نداشته و بیشتر کلی گویی بوده و دامنه ی اختیارات برخی ارگان ها در آن وسیع است و بر این اساس میبایست در قانون جدید جزئیات تا حدودی بیان شود و جلوی بسیاری از تخلفات از این طریق گرفته شود.
۶- در بازنویسی قانون، اولویت کلی‌نگری است به صورتی که باعث افزایش دامنه ی اختیارات نشود و سعی میشود از کلمات مناسب و هوشمندانه استفاده گردد که این امر به پایداری و صحت قانون در طول زمان کمک خواهد کرد و در کنار آن می بایست در برخی ماده ها جزئیات به صورت دقیق نیز بیان شوند. 
۷- در قانون جدید میبایست به خوبی به نقش و جایگاه داروساز در چرخه درمان توجه شده و اهدافی که پس از تعریف نقش داروساز مورد نظر است، به خوبی بیان گردد و همچنین موانعِ رسیدن به اهداف مربوط به داروسازان به خوبی بررسی گردد.
٨- در تهیه این قانون بهتر است از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کمک گرفت و این قانون به شکل طرح از سوی نمایندگان مجلس مطرح گردد.
١٠-در جلساتی که برای بررسی پیش نویس این قانون برگزار خواهد شد، از حضور نمایندگان دانشجویان داروسازی استقبال خواهیم کرد.