با توجه به ضرورت آشنایی قشر آینده‌ساز جامعه داروسازی کشور با فرصت‌های شغلی موجود در این رشته و لزوم آینده‌نگری، دبیرخانه بیست‌ودومین سمینار دانشجویان داروسازی کشور از ابتدا تصمیم بر این داشت که با برپایی دوباره مدارس فصلی دانشجویان داروسازی سراسر کشور را با فرصت‌های شغلی موجود در عرصه داروسازی آشنا نموده و به بررسی چالش‌ها و ضروریات ورود به هریک از این عرصه‌ها بپردازد.
در این راستا نامه‌نگاری های لازم را با اساتید بنام کشوری آغاز نموده و به دعوت از بزرگان داروسازی کشور پرداخته شد. و با درنظر گرفتن امکانات وظرفیت‌های موجود تصمیم به برگزاری مدارس تابستانه بیوتکنولوژی، فارماسیوتیکس و اقتصاد و مدیریت دارویی گرفته شد. با وجود مشکلات فراوان برای دسترسی بهتر دانشجویان داروسازی سرتاسر کشور و بهره‌مندی از این مدارس، اقدام به برگزاری آن‌ها در شهر تهران گرفتیم تا فرصتی برابر برای همه دانشجویان داروسازی کشور فراهم گردد.
از سوی دیگر بدلیل نبود فرصت‌های کافی جهت بازدید از کارخانجات داروسازی در واحد‌های کارآموزی صنعت برای دانشجویان، دبیرخانه سمینار مذاکرات خود را با دو تن از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین کارخانجات داروسازی کشور – شرکت سیناژن و کارخانه داروسازی عبیدی- آغاز نمود تا دانشجویان درکنار مطالب تدریس شده در مدارس تابستانه، با فضای کاری صنعت داروسازی آشنا گردند.
پس از تعیین محتوای مطالب تدریس شده در مدارس، تبلیغات در فضای مجازی صورت گرفته و در 14 مرداد ماه ثبت‌نام از سایت سمینار آغاز گردید که با استقبال بی‌نظیر دانشجویان داروسازی سراسر کشور ظرفیت ثبت‌نام در مدارس تابستانه و بازدید از کارخانجات داروسازی عبیدی و سیناژن تکمیل شد.
مدارس تابستانه در 23 مرداد 97 با مدرسه بیوتکنولوژی دارویی آغاز گردید. 
اولین سخنران این مدرسه جناب آقای دکتر مباشری، مدیرعامل محترم شرکت زیست فناوری رایاژن، به بررسی چشم‌انداز، اهداف و فرصت‌های نوین تجاری در عرصه بیوتکنولوژی دارویی پرداختند. ایشان در صحبت‌های خود بر نقش بیوتکنولوژی دارویی در آینده دانش پزشکی تاکید داشتند. در وقت دوم این برنامه جناب آقای سیدعلیرضا حسینی، قائم‌مقام مجموعه دارویی سیناژن، به بررسی فرآورده‌های بیوسیمیلار و فرآیند‌های کلی ساخت و کنترل این فرآورده‌ها پرداختند. در وقت آخر این جلسه سرکار خانم دکتر هاله حامدی‌فر، ریاست محترم مجموعه دارویی سیناژن، چالش‌ها و فرصت‌های داروسازی را بررسی نمودند. با پایان مدرسه بیوتکنولوژی گروه اول از دانشجویان در همان روز و گروه دوم از دانشجویان در روز شنبه از مجموعه دارویی سیناژن بازدید نمودند.
با شروع روز دوم، مدرسه تابستانه فارماسیوتیکس آغاز گردید. در ابتدا جناب آقای دکتر مرتضوی عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی شهید بهشتی به معرفی رشته فارماسیوتیکس وبررسی چشم‌اندازهای این رشته پرداختند. در ادامه جناب آقای دکتر حمیدی، استاد دانشکده داروسازی زنجان، دانشگاه‌های نسل چهارم را معرفی نموده و نقش این دانشگاه‌ها را در جامعه تبیین نمودند. با آغاز تایم سوم جلسه جناب آقای دکتر شهبازی، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی زنجان، سیستم‌های نوین دارورسانی را شرح دادند. در ادامه جناب آقای دکتر مهرآمیزی، مدیرعامل محترم شرکت داروسازی تهران شیمی، سرکار خانم دکتر یلدا حسین‌زاده اردکانی، جناب آقای دکتر حمیدی و با حضور جناب آقای دکتر اسفندیار اختیاری، رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس شورای اسلامی، در پنل بررسی ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه به بحث و گفت‌وگو نشستند و بدین ترتیب روز دوم از مدارس تابستانه سمینار خاتمه یافت. پس از پایان این مدرسه دانشجویان در دو گروه به بازدید از کارخانه داروسازی عبیدی پرداختند تا بیش از پیش با صنعت داروسازی آشنا گردند
در روز سوم، مدرسه تابستانه اقتصاد و مدیریت دارویی آغاز گردید. در طی این مدرسه جناب آقای دکتر حسین وطن‌پور، عضو محترم هیئت علمی دانشکده داروسازی شهید بهشتی و سرکار خانم دکتر فاطمه سلیمانی، عضو محترم هیئت علمی دانشکده داروسازی تهران، به معرفی و بررسی چشم‌اندازها و اهداف کلی این رشته پرداختند. در ادامه جناب آقای دکتر عبداللهی اصل، عضو محترم هیئت علمی دانشکده داروسازی تهران، به همراهی جناب آقای دکتر مجاهدیان آینده شغلی و بازار کار داروسازان را در این حوزه معرفی نمودند. در انتها با حضور جناب آقای دکتر فیض‌بخش و سخنرانی ایشان با محوریت کارآفرینی در حوزه اقتصاد و مدیریت، مدرسه تابستانه اقتصاد و مدیریت پایان یافت.
محمدحسین رخش،92،زنجان