دکتر شیرازی، مدیرعامل شرکت اعتلای البرز در سخنرانی تحلیل صنعت دارویی حضور یافته و به بررسی وضعیت شرکت‌های دارویی در بورس اوراق بهادار پرداخت.
وی با اشاره به تاریخچه اقتصاد در ۴ عصر متفاوت، اینگونه نتیجه‌گیری کرد که امروزه دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش در زمینه دانش و پژوهش، نوآوری را نیز باید در لیست برنامه‌های دانشجویان قرار دهند.

از نظر شاخص رقابت‌پذیری جهانی، ایران در بین ۱۴۸ کشور جهان، در رتبه ۸۲ قرار دارد که با سهولت در اخذ وام، دسترسی به سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر و افزایش میزان حمایت از سرمایه‌گذاران، می‌تواند گام بلندی در راستای ارتقا رشد اقتصاد بردارد.

در ادامه روش‌های تأمین مالی ذکر شد که از بین ۱۳ روش، سه روش عمده ریسک‌پذیر، منابع بانکی (پولی) و بورس اوراق بهادار به بحث گذارده شد و مزایا، معایب و شرایط انتخاب بهترین روش با توجه به وضعیت موجود، بررسی شد.

در انتها به اجمال انواع نظام بانکی و بورس اوراق بهادار معرفی شد. صنعت دارو، نهمین صنعت از لحاظ ارزش در بورس می‌باشد. از مزایای بورس، اقتصاد کلان، افزایش مدیریت، مشارکت و بازدهی مناسب و در نهایت تأمین مالی مادام‌العمر و ارتقا سطح اعتماد عمومی و تبلیغاتی می‌باشد.