جلسه با حضور جمعی از اعضای دبیرخانه و رابطین بیست‌ودومین سمینار دانشجویان داروسازی ‌ایران آغاز گردید. پس‌از معرفی حاضرین برخی از مهمترین دغدغه‌های صنفی دانشجویان داروسازی توسط اعضای دبیرخانه و رابطین سمینار مطرح گردید. دکتر پیرصالحی در پاسخ به دغدغه‌ها و اظهارات دانشجویان موارد ذیل را بیان نمودند:
رفع انحصارهای تاسیس داروخانه خیلی خوب است اما نیاز به سازوکار دارد نمی‌شود یک شبه همه انحصارات حذف بشود. با حذف ناگهانی انحصار تأسیس داروخانه بدون ‌ایجاد پیش‌زمینه لازم با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم. در همین راستا بیش از ٣٠٠ داروخانه امسال در تهران مجوز تاسیس می‌گیرند اما متاسفانه بیش از ١٠٠ عدد از آن‌ها احتمالاً تا همین لحظه با گروه‌های پراتیک معامله شده‌اند. در جهت بی‌اثر کردن قانون سال ١٣٣٤ مبنی بر تأسیس داروخانه توسط غیر داروسازان لایحه‌ای توسط فرهنگستان به مجلس شورای اسلامی‌ ارائه شده است. جهت اصلاح قانون سال ٣٤ و حذف ارث ابتدا نیاز به اتحاد حداکثری داریم تا به جای منافع شخصی منافع جمع را ببینیم. همینطور در جلسه با انجمن داروسازان ذکر کردم برای بقا باید دست به دامان جوانان شویم. به فکر حذف انجمن داروسازان فعلی نباید بود. شخصاً هم به انجمن داروسازان نقد جدی دارم اما باید بدنبال اصلاح آن مخصوصا در بخش اساس‌نامه باشیم.
ایشان با بیان ‌این‌که داروخانه‌های ما خدمت‌محور نیستند خاطر نشان کرد که مردم ابتدا باید عادت کنند که خدمت بخواهند سپس داروسازان هزینه ارائه خدمت خود را مطالبه کنند. همچنین به دنبال نوشتن سند چشم‌انداز ٢٠ ساله‌ آینده شغلی داروسازی هستیم که در آن نقش محوری داروساز در صنعت و بالین پررنگ‌تر شود. آقای دکتر نمکی به آقای دکتر لاریجانی دستور اکید داده‎اند که باید از ورود دانشجویان خارجی به داخل کشور شدیداً جلوگیری به عمل بیاورند. امروزه مارژین دارویی در کشور با تلاش فراوان سازمان غذاودارو به ٢٥ درصد رسیده است، دیگر نمی‌توان بیش از ‌این مارژین را افزایش داد، به جای آن در حال تدوین خدمات جدید برای داروسازان مانند تعرفه آموزش استفاده از اسپری‌های تنفسی و... در داروخانه‌ها هستیم که ٣٠ درصد مبلغ ‌این خدمات توسط مردم و مابقی آن باید توسط بیمه‌ها تامین گردد. جهت حضور حداکثری داروسازان در بیمارستان به شدت به دنبال قبولاندن پذیرش داروساز بیمارستانی مطابق با استاندارد‌های جهانی به بیمارستان‌های دولتی هستیم که بدلیل کاهش محسوس در هزینه‌ها استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است. 
وی در ادامه جهت کاهش رانت ناشی از تبدیل داروخانه‌های روزانه به شبانه‌روزی افزود به دنبال آن هستیم تا به داروخانه‌های روزانه‌ای که شرایط مساعدی دارند به راحتی مجوز تبدیل شدن به داروخانه شبانه‌روزی بدهیم. از سوی دیگر علّت واگذاری داروخانه‌های دولتی به بخش خصوصی بدهی‌های سنگین ‌این داروخانه‌ها به شرکت‌های پخش می‌باشد، شخصاً با‌ این واگذاری‌ها مخالفم؛ از ‌این‌رو جهت شفاف‌سازی شرایط ‌این واگذاری‌ها در حال نگارش ‌آیین‌نامه مشخصی هستیم، به گونه‌ای که به‌هیچ‌عنوان به خدمت‌رسانی ‌این داروخانه‌های حساس در کشور آسیبی وارد نشود.
دکتر پیرصالحی در رابطه با سازوکار بازرسی از داروخانه‌ها افزود: بازرسی باید تبدیل به یک فرهنگ شخصی شود، متاسفانه به هر میزان که بازرسی افزایش یابد نهایتا تخطی‌گران از قانون، راه‌های بیشتری برای گریز خواهند یافت.  به دنبال واگذاری بازرسی‌ها در حوزه GMP کارخانه‌ها و همچنین داروخانه‌ها به شرکت‌های بازرسی خصوصی هستیم که در آینده ‌آیین‎نامه‌های آن‌ها تنظیم خواهد شد.
این مسئول در رابطه با معوّقات سازمان‌های بیمه‌گر نیز تصریح کرد: ٢٤ هزارمیلیارد بازار دارویی کشور می‎باشد که ١٠ هزار میلیارد آن از جیب مردم و ١٠ هزار میلیارد آن حداکثر از طریق بیمه تامین می‎شود، بنابراین 4 هزار میلیارد کسری در تأمین بازار دارویی کشور وجود دارد که منجر به دیرکرد پرداخت بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر می‌شود. در کل مدیریت بیمه‌ها یکی از ناکارآمد ترین بخش‌های مدیریتی در کشور هستند که نیاز به وجود داروسازان مدیر در آن علی‌الخصوص در بخش سلامت ضروریست.
وی یادآور شد: امروزه به‌طور کامل مخالف تأسیس داروخانه آنلاین هستیم اما در ١٠ سال‌ آینده با پیشرفت نرم‌افزاری موظّف به تدوین شرایطی جهت تن‌دادن به تأسیس آن خواهیم بود. از سوی دیگر با تأسیس داروخانه‌های زنجیره‌ای موافقم اگرچه جمعی از داروسازان با آن مخالف هستند اما در‌اینکه مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه تمام‌شده داروخانه‌ها و همچنین آسان‌تر شدن بازرسی و نهایتاً افزایش خدمت‌رسانی دارند شکی نیست؛ لذا هر زمان جامعه داروسازی پذیرای ‌این موضوع باشد ما نیز آماده‌ایم. والسلام.
محمدحسین رخش،92،زنجان