دبیرخانه تصمیم جدی مبنی بر لغو مجوز دانشکده داروسازی آزاد دامغان و آزاد آمل گرفته‌بود اما پشتوانه‌های سیاسی درون هرکدام از این شهرها مانع اجرای این تصمیم شد و نهایتاً طبق یک مصلحت حاکمیتی بنا شد که این دو دانشکده علی‌رغم همه کاستی‌ها باقی بمانند! 
تنها کاری که از عهده دبیرخانه بر می‌آمد این است که ورودی جدیدی به صورت مستقل توسط این دو دانشکده در کنکور سراسری امسال تعلق نگیرد که همینطور هم شد.
از طرف مسئولین سیاسی ائم از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، فرمانداران و... شهرهای بیرجند، کاشان، شهررضا، اراک و ایلام تحت شدیدترین فشارها جهت تاسیس دانشکده داروسازی جدید هستیم. امیدواریم دانشجویان داروسازی کشور از طریق لابی‌های دانشجویی کمک حال ما شوند.
رابطین آموزشی معرفی‌شده از طرف دبیرخانه سمینار دانشجویان داروسازی ایران در دوره بیست‌ودوم همانطور که در زمان مسئولیت آقای دکتر شریف‌زاده فعالیت داشتند در ادامه هم فعالیت خواهند داشت.
دستورالعمل برگزاری آزمون ١٨٠ واحدی به طور کامل به معاونین آموزشی و رؤسای دانشکده‌های داروسازی سراسر کشور ابلاغ شده است. هیچ‌یک از معاونین آموزشی دانشکده‌های داروسازی کشور حق اظهار بی‌اطلاعی نسبت به آیین‌نامه برگزاری آزمون ١٨٠ واحدی ندارند، ایشان باید تمامی دانشجویان داروسازی را در هر دانشکده‌ای نسبت به این آزمون آگاه و روشن کنند.
در صورتی که معاونین آموزشی نسبت به مفاد آیین‌نامه این آزمون اظهار بی‌اطلاعی کنند باید در مقابل دبیرخانه کمیته تخصصی و آموزش داروسازی پاسخگو باشند و دانشجویان باید این دست موضوعات را به کمیته ارجاع دهند چرا که اصلا پذیرفته نیست!
دبیرخانه کمیته تخصصی و آموزشی نمی‌تواند در هیچ دانشکده داروسازی را ببندد، فقط می‌تواند پیشنهاد آن را به مراجع بالاتر بدهد.
قوی‌ترین ابزار قانونی موجود در اختیار دبیرخانه تعلیق دانشکده داروسازی مذکور و جلوگیری از پذیرش دانشجوی داروسازی جدید است که اجرایی شدن آن هم خود مسئله‌ جدایی می‌باشد.
مجوز تأسیس دانشکده داروسازی رامسر توسط شخص آقای رحیم مشایی گرفته‌شد و به دلیل همین اعمال قدرت به شدت با انتقال آن به مازندران مخالفت شد و همچنان هم نیروهای سیاسی موجود در آن شهر با این امر مخالفت جدی می‌کنند.
موضوع تاسیس دانشگاه علوم‌پزشکی خصوصی منتفی می‌باشد.
وزارت بهداشت عملاً کمترین دخالت را می‌تواند در دانشگاه آزاد داشته باشد.
 
رسول مرکزی، 92، زنجان