اولین جلسه رابطین بیستمین سمینار دانشجویان در روز جمعه مورخ ١٣٩٤/١٠/٤، به میزبانى دانشکده داروسازى دانشگاه تهران در مرکز همایش هاى هتل ورزش برگزار شد.

در این جلسه، پس از آشنایى بیشتر اعضاى دبیرخانه و رابطین بیستمین سمینار با یکدیگر، در مورد اهداف و برنامه هاى علمى و صنفى سمینار بیستم و واکنش ها به وقایع مهم داروسازى ، اعم از داروخانه هاى زنجیره اى، حق فنى و... بحث و تبادل نظر بین دانشجویان صورت گرفت. در ادامه رابطین با ارائه نظرات و پیشنهاد هاى خود براى هرچه بهتر برگزار شدن سمینار به رایزنی در خصوص موضوعاتى همچون تاریخ برگزارى سمینار بیستم، زمان بندى آن و.... پرداختند. در این جلسه همه ى دانشجویان بر لزوم استقلال فعالیتهاى صنفى دانشجویان تاکید ورزیدند. این اتفاق نظر به نگارش یک بیانیه در خصوص پافشارى بر  استقلال فعالیتهاى صنفى دانشجویى منجر شد که به امضاى جمع رابطین سراسر کشور رسید.

 

بیانیه اولین جلسه رابطین بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور به شرح زیر است :

 بسیار خرسندیم که فرصتی دوباره دست داد تا به یمن وجود فاخر "سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور"، نمایندگان دانشجویان داروسازی ایران گرد هم جمع شده و در راستای فراهم سازی مقدمات برگزاری بیستمین دوره این سمینار که هدف و فلسفه وجودی آن  -ازابتدا- پیگیری حقوق حقّه ی جامعه ی داروسازی و به ویژه دانشجویان داروسازی کشور بوده، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

دانشجویان داروسازی سراسر کشور تاکید میدارند شرایط امروز کشور و نیاز مبرم جامعه به بازتعریف جایگاه داروساز و همچنین غفلت سوال برانگیز مسئولین از تعریف این جایگاه در نظام سلامت و طرح تحول آن، موجب میشود که مسئولیت برگزارکنندگان این سمینار به عنوان نمایندگان دانشجویان داروسازی ایران بسیار خطیرتر و سنگین تر از گذشتگان باشد. بنابر همین موضوع محورهای سمینار در این دوره بر حفظ اتحاد سراسری، گسترش آگاهی، پژوهش محوری و نتیجه گرایی استوار می گردد.

 ما دانشجویان داروسازی سراسر کشور بر خود واجب میدانیم این سمینار را -که امانت گرانبهای پیشینیان پرافتخارمان است- از هرگونه گزند،انحراف و استحاله حفظ نموده و در جهت رشد و بالندگی هرچه بیشتر آن از هیچ تلاشی فرونگذاریم و همچنین تاکید میداریم که باتوجه به هویت دانشجویی و مستقل این سمینار به عنوان یگانه گردهم آیی دانشجویی جامعه داروسازی و همچنین بزرگترین همایش مستقل دانشجویی کل کشور(که مایه مباهات دانشجویان داروسازی است) در مقابل کوچکترین خدشه به این هویت و همچنین در برابر هرگونه اعمال فشار، کارشکنی، ایجاد جریانهای کاذب و بی هویت موازی و ... به هیچ وجه سکوت ننموده و با تکیه بر قانون و منطق و به پشتوانه روحیه حق طلبی و آرمانگرایی خود اجازه تحقق مسایلی از این دست را نخواهیم داد.

به امید آنکه این سمینار هرچه بیشتر و بهتر در جهت پیگیری حقوق داروسازی کشور که بخش مهم نظام سلامت است گام برداشته و در نهایت بتواند با کمک به ایجاد بستر مناسب برای داروسازی در جامعه، از این طریق به ایفای نقش حقیقی و خطیر داروسازان که همانا خدمت به مردم است یاری رساند.

 

رابطین دانشجویان داروسازی

در بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور

١٣٩٤/١٠/٣