دومین پنل بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور با موضوع آینده شغلی

 در روز پنجشنبه، بیست و چهارم فروردین‌ماه سال جاری در سالن اصلی همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک دومین پنل بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور با موضوع بررسی آینده شغلی داروسازان با حضور دکتر دیناروند؛ ریاست محترم سازمان غذا و دارو، دکتر خویی؛ رئیس انجمن داروسازان تهران و دکتر اکبری؛ قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد .

دکتر دیناروند ضمن تبریک بیست‌ساله شدن سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور، تأکید کرد: مداومت در برگزاری این سمینار، نشان از پیگیر بودن دانشجویان داروسازی دارد که بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به تعداد کم سرانه داروساز در ایران در مقایسه با سایر کشورها بیان کرد: یک پارادوکس مهم وجود دارد و آن احساس اشباع شدن بازار دارویی کشور است که حتی برخی از داروسازان نیز به آن دامن می‌زنند؛ درنتیجه آینده شغلی مطمئنی وجود ندارد. این سخن صحت ندارد؛ بازار دارویی کشور ما محدود است ولی آینده شغلی وابسته به بازار دارویی و اقتصاد می‌باشد و این دلیل اصلی ایجاد احساس اشباع شدن بازار کار دارویی است.

دکتر خویی، دبیر انجمن داروسازان تهران در ادامه به وجود یک بیماری مزمن در داروسازی که تعریف نشدن صحیح حرفه داروسازی و خدمات دارویی در اقشار مختلف مردم است؛ اشاره نمود.
دکتر خویی تصریح کرد: در حال حاضر خدمات، تولیدات و دانش دارویی در ایران ارزشی ندارد؛ زیرا تا زمانی که خدمات دارویی متناسب با شأن و مقام واقعی داروساز در جامعه اراءه نشود، به‌ طور مشخص مردم شناختی نسبت به آن پیدا نخواهند کرد و از تبعات این بیماری اراءه طرحی در مجلس بود که داروخانه بدون داروساز اداره شود.

دکتر اکبری بیان کرد: دانشکده‌های قرار گرفته در رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی از جمله QS در لیست دانشکده‌های مورد قبول وزارت کشور قرار دارند و تا حد توان اقدامات لازم جهت خارج نمودن دانشکده‌های نامعتبر از این لیست انجام گرفته است. تلاش ما در جهت کاهش خروج دانشجو از کشور و افزایش پذیرش دانشجو در ایران است.

پایان پنل روز دوم