سرفصل سخنان دکتر حامدی‌فر در  مدرسه پاییزه سمینار:

🔆 ایشان سخنان خود را با یاد استاد دکتر شفیعی آغاز نمودند که سرفصل صحبت‌های ایشان به شرح زیر است :

🔅 تا کنون ۲۰۰ داروی biosimilar در دنیا تولید شده‌ است.
🔅 برای مولکول‌های دارویی پس از به پایان رسیدن مدت پتنت‌ آن‌ها، شرکت‌های ژنریک ساز، آن دارو را وارد بازار می‌کنند‌. در مورد داروهای بیوتکنولوژی ابتدا این نگرانی وجود نداشت تا زمانی که فرم biosimilar آن‌ها مطرح شد.
🔅 تحریم تولید داروهای بیوتکنولوژی از ۲۰ سال پیش علیه ایران به علت کاربرد دوگانه آن‌ها در ساخت سلاح‌های بیولوژیک، وجود داشته است.
🔅شرکت سیناژن از سال ۱۳۷۳ با تولید DNA polymerase فعالیت خود را آغاز کرد و دکتر حامدی فر از سال ۱۳۷۷ به عنوان مسئول کنترل GMP به مجموعه این شرکت اضافه شدند.
🔅  شرکت سیناژن در سال ۱۳۸۰  جهت رفع نیاز نیاز تولید داروهایی که در کشور تولید نمی شدند، با شرکت فرانهوفر آلمان قرارداد همکاری برای تولید اینترفرون بتا biosimilar به انجام رساند و اولین داروی این شرکت با نام تجاری Cinnovex وارد بازار شد.
🔅  تولید این دارو با سختی بسیار، کمبود شدید بودجه و حمایت اندک و مشکلات انجام مطالعات بالینی همراه بود اما به گفته دکتر حامدی‌فر احساس نیاز و خواستن و تلاش واقعی، انجام هر کاری را امکان‌پذیر می‌کند.
🔅  ایشان معتقد هستند که مهم نیست از صفر تا صد کاری در داخل کشور انجام شود، بلکه آن‌چه که اهمیت دارد کیفیت نهایی محصول و رسیدن به هدف اولیه است. و اگر کسی در جایی از دنیا بتواند کاری را انجام دهد، بدون شک ما هم می‌توانیم.
🔅  در به کارگیری نیرو در گروه دارویی سیناژن، آن‌چه که مهم است مهارت و انگیزه افراد برای کار کردن است نه رشته و تجربه‌کاری.
🔅  در حال حاضر گروه دارویی سیناژن شامل شرکت‌های سیناژن، آریوژن، نانوالوند، نانوحیات‌دارو، ارکید فارمد و آرکو است.
🔅  امروزه این گروه دارویی علاوه بر تولید، صادرات دارو به کشورهایی از جمله آذربایجان، پاکستان، عراق و ... را هم انجام می‌دهد و انتقال تکنولوژی از سیناژن به شرکت‌های دیگر در دنیا در حال انجام است.
🔅  به گفته دکتر حامدی‌فر دانشجویان نباید نگرانی‌ای درباره وضعیت معیشت خود داشته باشند؛ چرا که کار نکرده در کشور بسیار است. 
🔅  متاسفانه مفهوم هدفمند زندگی کردن و اهمیت زمان تا حدودی تغییر کرده‌است و به همین دلیل به شرط خواستن، هر کاری قابل انجام است.